richyvonn.reismee.nl

San-Francisco-Pinnacles

20-07-17, Pinnacles campground 20-1 plekje 80,

Uiteindelijk na een hele, hele lange dag lagen we om 3.30 uur (plaatselijke tijd) allemaal in onze bedjes. Lars had het een behoorlijke vuurdoop gehad tijdens zijn eerste grote vlucht maar hij hield zich kranig en heeft straks wat te vertellen thuis. Om 6 uur waren we allemaal weer op om te douchen, te eten, de mail te lezen, en een poging om de Tomtom te herstellen (dank aan Mich, maar helaas niet gelukt.) Al voor het ontbijt hadden we al besloten om niet naar Montery te gaan. Dit i.v.m. het feit dat we het een beetje rustig aan wilden doen na zo’n drukke reis. Eerst gingen we eens kijken hoe de auto werkte. Toch wel fijn dat we een grotere auto gekregen hebben, lekker zo die ruimte. Toen we een beetje wisten hoe alles werkte reden we richting kust en reden deze een stukje af. Super mooi hier!! Even de kids uit laten waaien aan het strand en daarna kwam het inslaan van het eten aan de beurt. Toch weer leuk om al die typisch Amerikaanse dingen en gewoonten weer te zien. Ook nu was het fijn dat de auto zo groot was alhoewel het toch nog wel een beetje proppen was. Onderweg in Tres Pinos (mooi oud cowboy dorpje) aten we de lunch op, leuk op een veranda van een oud winkeltje. Aan de overkant van de weg zagen we een kolibrie nectar zuigen, zo schattig.

Tegen half drie waren we bij Pinnacles NP. Richard reed direct naar de host en ik liet mijn reservering zien. De host gaf aan dat we de groepssite geboekt hadden. Dat klopte ook wel maar die had ik later weer geannuleerd. We mochten er toch gaan staan. Dit is echt een supermooie plek. We zitten hier helemaal Remie van de rest van de camping. En dat is maar goed ook want het is hier heel erg druk, maar niet heus. Tijdens het opzetten van de tenten vond Juul een mes, jammer genoeg voor Juul wierp hij ermee tegen een boom en konden we hem niet meer terug vinden.

Toen ons tentenkamp grotendeels klaar hadden ging de hele fam. het zwembad in. Uiteraard werden de wildste spelletjes bedacht en Fenna was de klos want die bezeerde zich en toen was het spel uit.

Omdat het hier overal verboden is om vuur te maken hebben we een stoof gekocht welke op propaan werkt. We zullen het gekochte eten immers toch moeten koken aanzien we jammer genoeg niet mogen BBQ-en. Richard en Lars zijn nu bezig om in stukjes en beetjes het eten te laten garen terwijl Juul de campingdouche in orde maakt. Dat valt nog niet mee omdat hij hem aan een hoge tak wil hangen het touw (met fles) bleef halverwege hangen. Dat is dan weer een reden om een plan te bedenken hoe die fles er uit komt en zo blijven de mannen lekker bezig. Hoe leuk kan kamperen zijn!! Intussen kwam bambi voorbij lopen en wij er achteraan. We waren gewaarschuwd, een blue bird pikte intussen snel een gare aardappel weg. We verdenken die twee ervan dat ze samenspelen. Ik loop langs die oenen en loop langzaam weg en dan komen ze vast achter me aan en dan pik jij snel hun eten. Ha ha.

Vanavond willen we even naar Pinnacles om te kijken welke wandeling we morgenvroeg willen gaan doen.

Wildlife gespot: kalkoenen, hert, kolibrie, eekhoorns, blue birds, wasberen, condors en heel veel muggen…..maar die zullen wel niet onder de nummer wildlife behoren.