richyvonn.reismee.nl

Los Angeles dag 2

25-07-17, Los Angeles

Na een nachtje slapen stonden we rond 8.00 uur op. Tijdens het ontbijt ging het gesprek voornamelijk over de avonturen van Juul, hij was er nog wel beduusd van. Op weg naar LA kochten we 4 flessen wijn en gingen op weg naar onze redders in nood van Bikes and hikes. Daar moest Juul zijn verhaal vertellen en na de nodige knuffels, bedankjes, en het kopen van t-shirts gingen we op weg naar het museum of Science and industry. Omdat we verlaat waren konden we helaas niet alles zien, maar wat we zagen was indrukwekkend. Het mooiste vonden we de zeedieren zoals zeesterren en oesters die je mocht aaien. Er was ook een aquarium waar de doorheen en onderdoor kon lopen. Gevalletje even Apeldoorn bellen! Jessie’s ding was de verschillende ecosystemen die er te bewonderen waren. Eigenlijk kwamen we in dit museum voor het hoofddoel en dat was de Spaceshuttel. Echt een mannending, maar ook voor ons vrouwen imposant om te zien. Ook de filmpjes bekeken en de lijst aan namen van astronauten welke mee mochten. Dat dit niet altijd goed ging bewijst een fatale afloop van een ruimtereis met een lerares. Naast de namen van de omgekomen bemanning stond op het volgende bordje de naam van onze eigen Wubbo met foto en al.

Na museumbezoek was het tijd om te eten en dat deden we in Fenna’s favoriet: de Subway! Met een refill in de hand togen we naar het Dodgers stadion waar we een basebal wedstrijd zouden bij gaan wonen. Thuis hadden we al tickets besteld van deze wedstrijd die zou gaan tussen de LA Dodgers en de Minisota twins. Het stadion ligt op een heuvel en vanuit hier heb je een fantastisch uitzicht over de stad. We liepen met de mensenmassa mee en moesten door detectie poortjes. Richard zakmes wat hij kwijt was, zat blijkbaar in een voorvakje van mijn tas, maar we werden toch doorgelaten. Waarschijnlijk over het hoofd gezien door de beveiliging en dat was maar goed ook want zijn zak mes is hem heilig en komt straks in de bossen nog zeker van pas. Na even zoeken kwamen we aan op onze plekjes. We keken onze ogen uit. De teams waren al een beetje aan het in gooien en we genoten van die malle Amerikanen die met tassen vol eten en drinken plaats namen op de tribunes. Wat een geweldig volk is dit toch. Enthousiast, zingend, juichend en vooral etend en drinkend. We kregen op twee borden informatie te zien over de pichers en de meiden waren natuurlijk aan het kijken welke het knapste was. De jongens genoten volop van het spel en maakten filmpjes om waarschijnlijk op een later tijdstip te delen met het thuisfront. Rond 22.15 uur gingen we terug naar de camping. De wedstrijd was nog lang niet afgelopen, maar morgen moeten we vroeg op want dan hebben we een lange reisdag voor de boeg. Viva Las Vegas!!