richyvonn.reismee.nl

San Francisco

18-08-17, mount tampalais

Vanmorgen bakten we lekker de overgebleven stukjes pizza van afgelopen avond op. Daarna moesten we op zoek naar park and ride om naar San Francisco te kunnen komen. Een park and ride in Nederland is echt iets heel anders als hier, hier komen de bussen niet om het kwartier of om het half uur. Bij deze park and ride’s kun je makkelijk een uur moeten wachten en wat een pech is het dan als je net de bus mis loopt en dus een uur moet wachten. Dat was bij ons gelukkig dan niet het geval ?. Volgens de buschauffeur kon je lopen naar een andere bus opstap plaats of een kwartier naar beneden lopen. En bij fam. Maassen doen we dan natuurlijk de goedkoopste manier. Alleen de buschauffeur zat er een beetje langs en het was 3 kwartier lopen. Toen we beneden aan kwamen was het wachten op de bus. Maar toen mama ging vragen aan mensen waar hun naartoe gingen kwamen we er achter dat we op de verkeerde bus aan het wachten waren. De bordjes zijn niet heel erg duidelijk als er op een bordje staat San Francisco kan het zomaar dat je aan de hele andere kant in een ander stadje uitkomt. Maar een paar aardige mensen wezen ons de goede kant en kwamen we zo bij de goeie bus opstapplaats. Alleen daar moesten we ongeveer een uur wachten op de bus. De busrit was niet de minste prijs en we moesten 36 dollar betalen om alleen aan de andere kant van de Golden Gate Bridge uit te komen. Maar we kunnen wel zeggen dat we over de Golden Gate Bridge zijn gereden (dat maakt het voor ons dan al wel beetje beter). Als je dit nu aan het lezen bent en denkt zo erg was hun dag niet lees dan vooral verder. We besloten om een stukje over de brug te lopen en dan terug om naar het park te gaan. Papa had alles bekeken, wist de weg en had uitgerekend dat het 2 km lopen was. Onderweg had mama energie nodig (wat lekkers dus) we kochten een paar snickers, chocolaatjes en Jessie wou graag een zakje chips. Met deze energie kwamen we wel bij het park. Toen we daar aan kwamen en Lars op zijn telefoon keek voor hoever we deze dag al hadden gelopen, kwamen we uit op 10 km. Nou papa dit zit niet echt in de buurt. Maar gelukkig hadden we onder weg wat energie gehad. Het park was 11 km lang dus we hadden al een beetje bedacht wat we daar gingen doen. Uiteindelijk viel dat wel mee omdat we al moe waren van onze eerdere wandeling. Papa wou graag de Japanse tuin zien dus opzoek naar de Japanse tuin. Daar aangekomen was het met ze allen om binnen te komen 45 dollar en voor mensen die in San Francisco wonen goedkoper. Dus mama probeerde nog te vertellen van ‘’ja maar wij staan in San Francisco op een camping telt dat dan niet?’’ nee dat telde niet jammer genoeg. Dat werd hem dus niet dan maar geen Japanse tuin. We besloten om een klein hapje te eten en dan terug te gaan met de bus naar de Golden Gate Bridge. Bij de Golden Gate Bridge was geen bank om te pinnen (want wij allemaal best raar vinden want in de bus kan ja alleen met contant geld betalen). We hadden nog 20 dollar maar aangezien de heen reis 36 dollar was dachten we niet dat we daar mee de hele rit gingen halen. We hadden 2 keuzes keuze 1: terug gaan naar het centrum en daar een bank zoeken. Of keuze 2: over de Golden Gate Bridge lopen en daarna een bus nemen. Nou het werd keuze 2. Het was een goeie keuze aan de ene kant want we zagen dolfijnen en zeehonden, maar nu komt de andere kant aan de andere kant van de brug kwam je nog niet zo gemakkelijk aan een bus stop. Met een kaartje zouden we er wel komen. Naar eerst voorbij te zijn gelopen zag Jessie het bordje en gingen we terug om daar te wachten op de bus. Naar ongeveer een kwartier kregen we het wel heel koud en besloten verder te lopen. Papa ging alvast met Juul voor uit lopen zodat hun alvast de auto op konden halen. Naar een heerlijk ijsje zagen we ze aankomen. Maar niet al te blij. Bij de bestuurders kant was een raam in getikt. We reden meteen verder naar een politie station die wou weten wat er allemaal weg was. In de schok hadden we daar nog niet naar gekeken. Wat was er dan allemaal weg : Jessie’s tas met daar haar boek, oplader, toilet spullen, bril, zonnebril en een t-shirt in. Bij Juul was ook zijn tas weg met daarin zijn Calvin klein polo en zijn broek. Van het verhuur bedrijf hadden we een tom tom gekregen en daarvan was het kistje weg. Nadat we aangifte hadden gedaan gingen we maar ergens eten want het was onder tussen al half 9. Het werd de mac zodat mama met de wifi kon inchecken voor de reis van morgen. Maar helaas lukte dat niet. Op de camping aangekomen kwamen Jessie en Lars er nog ff achter dat hun portemonnee weg was. Erg blij waren we daar niet mee want er zat bij Jessie een pinpas in en haar rijbewijs. Bij Lars zat er ook een pinpas in dus meteen maar naar Nederland bellen en blokkeren die handel. Ondertussen hoorde mama iets ritselen en dacht dat het Jessie was. Nou nee, het was een wasbeer die probeerde onze koelbox te jatten. Maar Juul onze grote held kwam er al aan en gelukkig heeft die hem kunnen weg jagen met peperspray. Nu maar lekker slapen en hopen dat het morgen een betere dag is.Dikke knuffel van Fenna