richyvonn.reismee.nl

Dusseldorf-San-Francisco


19-1-17 Comfort Inn & Suites San Francisco Airport North Priceline

Nou, nou het is me het dagje wel. terwijl ik dit schrijf is het hier 22.20 en bij jullie 7.20 uur. We hebben er dan al ruim 26 uur opzitten en we zijn er nog lang niet. Maar laat ik bij het begin beginnen. Vanmorgen om 5.00 uur ging de wekker en alles verliep soepel. Mooi op tijd in Dusseldorf waar we afscheid van Lars genomen hadden. Daar kwamen we er achter dat wij 1 uur vertraging naar Londen hadden en Lars kon al helemaal niet opstijgen. Later hoorde we toen we in Londen aankwamen dat Lars wel al naar Frankfurt gevlogen was, maar toen wij vanuit Londen vertrokken was Lars nog niet weg naar SF. Maar goed eerst het Londen verhaal van ons. Fenna had 4 SSSS-en op haar boardingcard staan wat inhoud dat er een extra controle moest plaatsvinden. Richard zou bij haar blijven en de rest moest aan boord. Toen de captain vrolijk omriep dat we klaar waren om te vertrekken was ik toch een beetje veel ongerust en klampte een stewardes aan die me verzekerde dat alles goed zou komen. Al met al duurde het toch een half uur, maar gelukkig daar waren ze. 10 uur in het vliegtuig gezeten en goed aangekomen in SF. Daar kregen we het bericht van Lars dat hij in Chicago zat en nog niet weg kon. Hij zou er al ruim voor ons zijn, maar het was intussen 19.00 uur en hij was er nog niet en kon zelfs nog niet opstijgen. reden: storm?? en een co-piloot die de weg kwijt was. Kijk dat geeft de burger moed. We denken (weten het niet zeker) dat we hem over 1 uur op kunnen halen. Iedereen ligt hier op 1 oor en zo dadelijk zal ik Richard en Jessie wakker maken om mee te gaan. Intussen ben ik aan het stoeien met de Tomtom, want die wil niet wat ik wil en alle pinpoint zijn grotendeels weg. Toch wel lastig als de moderne mens tegenwoordig op de Tomtom navigeert. Nog 1 ding: het afhalen van de auto verliep ook niet soepel. We kregen een aftands ding mee waar ik niet tevreden over was. Uiteindelijk kwam de greeter met een betere bak, maar het was wel ff een ding. Had ik al verteld dat mijn sd-kaartje van mijn fototoestel ook stuk was?? Gelukkig kreeg ik zomaar gratis en voor niets van een Duits telecombedrijf op de luchthaven een nieuwe. Welkom in Duitsland. Dus ook positieve dingen vandaag. En nu.....zoek Lars

Reacties

Reacties

quirine

Tja het kan verkeren. Zoiets als een camper kopen. Zelf daarmee zonder problemen mee vakantie vieren en vervolgens de jongste dochter met diezelfde camper gestrand in Duitsland. Ze zit 5 dagen bij de garage en de onderdelen zijn nog zeker een week onderweg. Vandaag levert de ANWB een vervangende camper en raadt eens Klaas en ik moeten volgende week vrijdag even heen en weer naar noord Duitsland om ons eigendom weer op te halen. Dus je oververmoeide gevoel is heel herkenbaar.

richard en yvonne maassen

Tja, vakantie......we hebben weer wat te vertellen Q. Maar toch....het komt goed.

Elly

Tjonge jonge wat een rot begin. Hopelijk is Lars snel weer bij jullie en ik ga aan Mies vragen hoe het zit met die TomTom. Ik duim dat jullie alle ellende nu gehad hebben en kunnen genieten van jullie superreis!
Dikke kus Elly

richard en yvonne maassen

Top Elly!!!!!

gonny peters

jullie reis is al een avontuur!!
is lars al bij jullie ??
lieve groetjes gonny

Harry

vermoeiende eerste dag.

Ik heb het omzetten gedaan met programma GPSBabel https://www.gpsbabel.org/ , maar makkelijker ik misschien http://www.poieditor.com/poi_convert/kml-to-ov2/
je kunt mij de google earth file sturen zodat ik hem nakijk en omzet of

-sla met google earth de map op de je om wilt zetten in .kml
-Selecteer in google earth de om te zetten map
-druk Ctrl-S
-pas evt gewenste filenaam aan
-veranader "Save as type: Kmz" in Kml
-verander of onthoud waar deze file weggeschreven wordt (bureaublad/desktop is makkelijkst)
-open http://www.poieditor.com/poi_convert/kml-to-ov2/
-klikop Browse... en open de zojuist weggeschreven file
-druk op convert to OV2
-save file
-hang de tomtom aan je computer en maak verbinding
-navigeer met je computer in de tomtom map, hier staat ergens de map "united_states" met daarin weer een file met extensie .OV2
-kopieer nu de nieuw aangemaakte .ov2 file die in je downloads staat naar deze map in je tomtom en verander evt de naam in een kortere
-als je nu de tomtom van je computer los koppelt kun je naar "nuttige plaats" navigeren en staat in de lijst NP-categorie de naam van de file (zonder .ov2)

Elly

En ik maar denken wie is Harry ;)

Laureen

Wij hopen dat jullie nu compleet zijn!!!!! Wat een gedoe zeg!!!!

Margret

Wat was ik blij toen Lars zich weer bij jullie kon aansluiten....pff wat een toestand en stress dat dit dan even met zich meebrengt!!Hopelijk hebben jullie een klein beetje kunnen bij tanken en kan de reis nu dan echt gaan beginnen.... Nu wordt het tijd om te gaan genieten,nogmaals een hele fijne vakantie en ben zeer benieuwd naar de vervolg verhalen en foto's.Dikke kus Margret X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!