richyvonn.reismee.nl

Las Vegas

27-07-17, Hard rock hotel, Las Vegas

Heel stilletjes, als dieven in de nacht, slopen Rich en ik de hotelkamer uit. We wilden de Valley of Fire SP vroeg bekijken. De kinderen hadden gisteren al aangegeven uit te willen slapen. Afspraak was dat we rond 12.00 uur terug zouden zijn en dan samen zouden eten. Ook zouden Rich en ik kijken of we ergens een berg stinkende was weg konden werken. De Valley of Fire ligt ten noorden van Las Vegas op een afstand van zo’n 70 km. Om 7.30 uur hadden we de eerste wandeling er al op zitten en wisten we ook dat dit wel eens de laatste zou kunnen zijn. Tjonge om die tijd al zo heet, pfft dan ga je echt niet ver wandelen. We waren het er over eens, het is een mooi park alleen jammer dat het zo heet is. Veel rode bergen met rare vormen en prachtige vergezichten. Na zo’n 1,5 uur rondgereden te hebben geloofden we het wel en gingen op zoek naar een wasserette en een winkel. Wat is dat hier toch gemakkelijk. Bij een tankstation vonden we een wasserette en gingen er drie wasmachines voor ons aan de slag. In 1,5 uur tijd hadden we weer keurige stapeltjes en kon iedereen weer reukloos verder. Na het inslaan van het eten gingen we terug naar het hotel en aten de broodjes en het fruit op. De kinderen waren intussen al wezen zwemmen. Na het eten wilden Lars en Jessie samen op pad en Richard bracht ze weg. Fenna en Juul doken het zwembad weer in. Om 20.00 uur haalden we Lars en Jessie weer op. Het plan was om ze op de strip te ontmoeten, maar we konden nergens een parkkeerplaats vinden. We pikten ze bij M&M world op en gingen op zoek naar een Danny’s voor het avondeten. Thuis had ik een kortingsbon uitgeprint die al bijna over datum was. Als rasechte Nederlander moest die bon natuurlijk wel “op”. We kregen een mooi plekje toegewezen en het eten was heerlijk. Zonder pardon kregen we 20% korting met mijn bonnetje en dat was toch weer mooi meegenomen. Lars voelde zich intussen niet zo lekker. Gisteren had Fenna wat last van buikpijn en nu was Lars aan de beurt. Toch wilde hij wel met ons mee om naar Fremontstreet te gaan. Dit is het oude gedeelte van LV. We kregen een parkeerkaartje van een aardig Nederlands gezin en konden de auto dichtbij parkeren. Super fijn. Fremontstreet was weer een gekke bedoeling en we keken onze ogen weer uit. Mensen die voor Spidermans spelen, een vent met een luier om, meiden om lingerie waar je mee op de foto mocht, straatbandjes, en noem maar op. Gewoon een knotsgekke bedoeling. We bleven een uurtje en terug op de hotelkamer had Lars nog een verassing voor ons: M&M’s met pinutbutter, our favorite!! Binnen en mum van tijd verslonden we de hele zak terwijl we nog gezellig wat na kletste over deze mooi dag. En nu is het bedtijd, morgen gaan we LV verlaten en op zoek naar de Grand Canyon. Aan de voet van de GC hebben we een huisje gehuurd wat onder de categorie: het kleine huis op de prairie valt, we zijn benieuwd.

Wendy

Wat een leuke plekken bezoeken jullie! Veel om nog lang na te genieten!

quirine

Wij hebben overnacht in de valley of fire. Zelfs de nachten zijn heet. Wel een heerlijke douche op die camping en dat verwacht je en dan weer niet midden in de woestijn