richyvonn.reismee.nl

Flagstaff

29-07-17, Kendrick cabin

Vandaag mochten de kids beslissen wat we gingen doen. De keuze was een slot canyon lopen of naar het Slide rock state park en na afloop de Lava river cave gaan bezoeken. Ze wilden het laatste en door deze keuze konden we het vandaag een beetje rustig aan doen. Om een uurtje of elf gingen we op pad en waren rond 12.00 uur bij het Slide rock state park. Het was behoorlijk bewolkt maar absoluut niet koud. We betaalden 30 dollar entree en zochten een plekje langs de rivier. Het Slide rock slide sp is een natuurlijke waterglijbaan park. Het was (ondanks het weer) al behoorlijk druk. We verbaasden ons wat mensen zoal meeslepen. Tot complete tenten en meerdere koelboxen aan toe. Vooral de Mexicanen kunnen er wat van. Ze nemen enorme hoeveelheden eten mee en het is een heuse familieaangelegenheid, heel erg gezellig. De kids doken er gelijk in en vonden het toch wel een beetje koud. Toen ze er eenmaal doorheen waren wist Jessie van geen ophouden en ging nog een aantal keren er doorheen. Rich en ik zaten op eens strategisch punt en konden zo genieten van al die mensen die van de glijbaan af gingen. Sommige onder behoorlijke groepsdruk en al gillend, maar ze deden het toch. Het was prachtig om te zien wat iedereen verzon om er vanaf te glijden. Sommige ondernemingen waren vanaf het begin af aan al gedoemd om te mislukken, maar het gaf wel veel vertier. Er was ook een plek waar je vanaf kon springen en zo in een diep stuk van de rivier terecht kwam. Fenna en Juul durfden het een en sprongen erin, erg dapper, ik doe het ze niet na. Na een tijdje liepen en klommen Rich, Jessie, Lars en ik de rivier omhoog. Toen we terug kwamen zijn Rich en ik ook nog van de glijbaan gegaan en ik voelde me erg stoer. Na het eten van ons meloentje gingen we terug naar Flagstaff waar Rich inkopen ging doen voor het avondeten en ik twee reisverhalen ging uploaden. Het is toch wel even een dingetje om dat voor elkaar te krijgen. Het internet is niet echt je van het en het binnen halen van de mail is al helemaal een drama. Maar goed, geen gezeur, dan had ik maar thuis moeten blijven ?. De cave was van lava (vandaar ook de naam Lava river cave) en onderin was een gat waar je in moest kruipen. Tja, en met een jurkje en sandalen is dat niet echt een slimme actie. Lava is erg scherp en ik had geen zin in kapotte knieën. Fenna en ik besloten om terug te gaan en de rest ging door. We wachten een uurtje buiten en intussen deden spelletjes zoals geen ja en geen nee zeggen en voetje van de vloer. Dat laatste ging hier prima omdat het bezaaid was met blokken lava. Intussen begon het weer te bliksemen en hoopten dat we het droog hielden, want Richard had de autosleutels en er was geen plek om te schuilen. Uiteindelijk kwamen de mollen weer tevoorschijn en vonden het helemaal geweldig. Na het douchen en een pittige maaltijd van Richard gingen de mannen nog fikkie stoken. Natuurlijk ontbraken de marshmallows niet. Om 22.00 uur lag iedereen al op bed. Morgen hebben we een langer reisdag voor de boeg en het huisje moeten we schoon achterlaten.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!