richyvonn.reismee.nl

Flagstafff

30-07-17, Kendrick cabin

Vanmorgen werden we rond een uur of half 9 wakker. Even omkleden en we konden al meteen lekker aan tafel schuiven. Alles stond al klaar er was jus de Orange, cornflakes met amandelmelk en pannenkoeken die door papa en Juul gemaakt waren. We hadden nog van ons ontbijt bij jack in de box siroop voor op de pannenkoeken over. Zelf hadden we nog jam voor erop en chocoladesaus. Na een heerlijk ontbijt nog even afwassen en dan konden we eindelijk onderweg naar de Grand Canyon.Het was ongeveer 1,5 uur rijden naar Grand Canyon village. Daar zijn allemaal verschillende uitzicht puntjes. Je kan het bereiken met de bus of lopend. Maar lopend is het best ver en in de hitte is het al helemaal niet te doen. Toen we een paar stops hadden gehad stapte we uit omdat de bus waar je terug mee ging niet langs dat plekje kwam. En de buschauffeur zei dat het toch het kijken waard was. En dat was het zeker prachtig was het. Iedereen wilden graag even foto’s maken en natuurlijk ook zelf op de foto. Toen besloten we om terug te lopen naar de andere busstop. Zodat we daar ook nog rond konden kijken. Bij een andere stop waar we naar toe waren gelopen kon je 360 graden om je heen kijken. Het was voor ons nog niet klaar want we besloten nog een stukje te lopen. Maar toen we daar aan kwamen en hadden gekeken kwamen we er achter dat daar de bus niet stopte. Dus we hadden 2 opties: of terug lopen naar het uitkijkpunt waar we al eerder waren geweest waar wel de bus kwam, of 1,1 km naar de auto te lopen nou dat laatste leek ons geen probleem. Maar wat bleek toen we nog een keer op het bord gingen kijken of het wel echt 1,1 km was dat het nog 1 km langer was mama en ik hadden ons vergist. Dus besloten we toch maar naar het uitkijkpunt terug te lopen want in de hitte 2,1 km lopen ons voor ons toch iets te veel. Toen we terug waren bij de auto hebben we lekker in een bankje onder de boom onze watermeloen op gegeten. Nog even langs de giftshop om even rond te snuffelen. Toen we in de auto zaten gingen we nog een stukje gingen rijden omdat papa had gezien dat er nog wat mooie uitzicht plekken waren kwamen we onder weg een paar hele mooie elken tegen. Elken zijn een soort herten. Toen we bij het uitzicht punt aankwamen was er een bruidspaar dat foto’s aan het nemen was. Nog even verder rijden en daar was een klein torentje waar je op kon gaan kijken. Jessie Lars en Juul gingen naar boven en papa mama en ik bleven beneden omdat daar ook al mooi uitzicht was. Even later in de auto begon het kei hard te regen en te hagelen. Ongeveer 5 min later scheen de zon weer en waren er een paar mooie regenbogen te zien. Nog even langs de supermarkt om boodschappen te doen voor het avond eten. Wat stond er op het menu: maaltijd salade met avocado, tomaatjes, paprika, steak en crotons. Na het avond eten gingen de mannen nog even een vuurtje maken. Mama en ik deden de afwas want ja dat moet ook gebeuren naar zoon heerlijke maaltijd. ’s Avonds deed iedereen zijn eigen ding terwijl ik met mama aan het scrabbelen was waren Lars en Jessie uno aan het spelen en Juul en papa een boek aan het lezen. Nu is het dan ook echt tijd om naar bed te gaan.Groetjes, Fenna

Henriëtte

Hallo Familie Maassen, jullie reisverhalen boeien ons enorm!
Wij hebben inmiddels LA verlaten ( zonder iemand kwijt te raken.....en zijn nu in San Diego. Morgen gaan we naar een kijkje nemen op een vliegdekschip.
Mocht je nog tips hebben voor Grand Canyon...wij zijn daar over 4 dagen ook, we horen het graag!
Groetjes Koen, Job, Pien en Henriëtte

Margret

Bedankt weer Yvonne en Fenna voor jullie reisverhaal!! Wat een belevenissen allemaal erg fijn om er zo toch ook een beetje bij te zijn! Liefs Margret Xxx

Wendy

Mooie verhalen, alleen...2,1 km is te ver om te lopen??? Wat is dat nou? ;)

Laureen

Heerlijk om alles zo te kunnen lezen, toch een beetje dichtbij voor het gevoel, nou een heeeeeeel klein beetje dan ? ??????

richard en yvonne maassen

@ Henriette: Wat leuk dat jullie ons volgens. De GC was super. Als je binnen komt, kom je vanzelf de GC village. Daar kun je je auto parkeren en de shuttelbus naar het noorden nemen. Deze komt op verschillende plekken waar je uit kunt stappen en zo kun je ook de volgende weer nemen. Alles lekker gratis. De buschauffeur geeft aan welke plekken de moeite waard zijn en daar hebben we braaf naar geluisterd. We wilden terug lopen, want zo ver is dat idd niet Wendy, maar het was bloedheet (40gr) en we hadden veel te weinig water meegenomen. Dat is ook meteen een tip voor jou Henriette: neem voldoende water mee, want onderweg is er weinig te krijgen. Geniet ervan jullie!!
@ Margret en Laureen: we doen het graag en ook Fenna wilde een keer iets schrijven, leuk he! We vermaken ons prima!!