richyvonn.reismee.nl

Escalante

01-08-17, canyons of escalante rvpark

Om 6.50 uur was iedereen op en zowat in de kleren. Het was een dik half uur rijden naar Calf creek falls (lower). Daar ontbeten we met wat we nog in de koelbox konden vinden. Om 8.00 uur begonnen we aan de wandeling. In het begin was hel zelfs nog een beetje te koud, maar naar verloop van tijd werd het warmer en warmer. We zeiden regelmatig tegen elkaar dat het maar goed was dat we vroeg begonnen waren. Juul tekende ons in in het register. Zo weten de rangers dat we met zes man sterk naar Calf creek lopen. Na 5 kwartier waren we er al. Wat een prachtige waterval zeg, echt een sprookje. Juul en Richard waagden zich in het ijskoude water om te zwemmen terwijl de rest toekeek. Juul probeerde achter de waterval te zwemmen, maar de stroming was te sterk. We waren er helemaal alleen met een stel wat acrobatische toeren uithaalden. Na een uur liepen we weer terug en intussen was de temperatuur fors opgelopen. We kwamen nu veel mensen tegen die nog aan de toch moesten beginnen. Ik had het zo heet dat ik op een gegeven moment van Juul een natte handdoek kreeg om over mijn hoofd te leggen. Om 12.00 uur waren we weer terug bij de auto. Wat een prachtige wandeling was dit zeg!!We kochten wat brood, fruit en spek om bij de cabin op te eten. Daarna ging iedereen zijn eigen ding doen. Een beetje luieren, lezen, douchen, een wasje draaien etc. Om 17.30 uur gingen we (Richard, Fenna, Lars en ik) naar de Devils playground. Moeder natuur heeft hier prachtige vormen uitgesleten. Met een beetje fantasie kun je menselijke figuren herkennen. Hier liepen en klommen we een uurtje rond. Daarna haalden we Jessie en Juul op om op zoek te gaan naar de pizzeria die we eerder hadden gezien. Daar was het een drukte van belang en kregen een klein tafeltje toegewezen. Een meneer die aan de andere kant zat begon een praatje. Hij herkende onze taal omdat hij zelf vrienden had in Zwolle. Hij was samen met zijn 8-jarige zoon hier om te hiken. Of we Calf creek al gezien hadden?? Op een gegeven moment hebben we de tafels maar tegen elkaar geschoven. We kregen tips waar we het beste konden hiken en Juul kreeg een tip hoe hij de volgende keer moest zwemmen om achter de waterval te komen. Zelf sliep hij met zijn zoon onder de sterrenhemel samen hun hond Little tree. Het duurde een eeuwigheid met die pizza’s en toen hun pizza kwam hebben we die met zijn allen opgegeten om daarna onze pizza’s te delen. Het zoontje bracht iedere keer de korstjes van de pizza naar de hond, zo schattig. Op een gegeven moment vroeg de vader aan zijn zoon om te vertellen wat zijn favoriete nagerecht was. Dat waren Hollandse stroopwafels. Ik grapte dat dat ook Juuls favoriet was en dat als ik stroopwafels in huis had, hij ze allemaal op at. Het jochie rende naar de auto en kwam terug met 4 stroopwafels voor Juul. Dat was natuurlijk erg lief. Na het eten namen we afscheid van elkaar. Na een snelle douche hup het bed in want morgen gaan we weer verkassen naar de yurt.