richyvonn.reismee.nl

Dixie National Forest, Cedar city

04-08-17, te-ah campingground utah plekje 31

https://www.recreation.gov/camping/map_of_Te_Ah/r/campgroundMap.do?page=map&search=site&contractCode=NRSO&parkId=70342

Tot 8.30 uur hebben we geslapen, zo moe waren we. Na het ontbijt ruimen vijf man sterk de yurt op terwijl ik mijn reisverslag typte. Meestal doe ik dat s ’avonds maar gisteren was het er niet meer van gekomen. Tijdens de rit naar Te-ah (onze volgende camping) las Fenna het reisverslag voor en praten we nog over ons avontuur van gisteren. We hadden er nog de grootste lol om en ik was regelmatig het mikpunt van spot. Ergens onderweg sloegen we eten in voor vanavond. We weten dat we daar fikkie kunnen stoken en op de kooltjes kunnen we dan weer bbq-en. We kochten er wat salade bij en we kunnen vanavond weer heerlijk smikkelen. De camping was zo gevonden en de tentjes weer zo opgezet. Een deel van de slaapspullen was nat omdat we een flinke regenbui onderweg te verduren hadden. We hebben namelijk een dakzak (letterlijk een zak voor op het dak, daar doen we alle lichte spullen in om wat ruimte te krijgen in de auto), die wel tegen een buitje regen kan, maar dit was een pittige. Onze auto was in ieder geval weer schoon, maar sommige slaapspullen nat. Je kunt niet alles hebben in het leven. Gelukkig is het mooi weer en kunnen we de boel op het gras en de picknickbank te drogen leggen. Het is hier trouwens wel wat koeler, zo rond de 20 graden. We zitten dan ook op 3000 meter hoogte. Het zal vanavond dan ook best wel wat gaan afkoelen. Gisteren hadden we overigens een temperatuurverschil van 38 graden! S ’morgens was het 5 en in de middag 42 graden, wat een verschil! Bij aankomst op de camping vroeg ik aan de host of er douches waren. Hij gaf aan van niet (wist ik eigenlijk al) maar hij vertelde dat we bij de haven konden douchen, maar he we kampeerden toch, dan hadden we geen douche nodig. Ik grapte nog of hij vond of ik stonk, maar hij gaf aan dat ik dat niet deed.

Toen de tenten stonden gingen we een kleine trail doen om naar de Brisslecones te gaan kijken. Dit zijn de oudste nog levende bomen op deze aardkloot. We hadden ze 5 jaar geleden al eens gezien en nu vond ik ze persoonlijk minder imposant. Wel konden we de Narrows in Zion zien liggen, daar waren we 5 jaar geleden nog. Persoonlijk vond ik dat een van de mooiste wandelingen. Terug naar de camping maakten we nog een kleine wandeling langs het meer waar Juul een stok vond. Daar wil hij een boog van maken. Daarna gingen we naar de marinehaven omdat we daar konden douchen. Wat kan een mens daar van opknappen! Momenteel doet ieder zijn eigen ding. Juul is bezig met de boog, Richard is bezig met het avondeten, Lars verzorgd het vuur, Jessie ligt in de tent uit te rusten, Fenna is in de auto een spelletje op haar mobiel aan het doen en ik typ het verslag. Zo is iedereen lekker bezig. Zo dadelijk zalm, spareribs en salade, maak ik jullie al een beetje jaloers??

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!