richyvonn.reismee.nl

Cedar city, Ridgecrest

06-08-17. Econo Lodge Ridgecrest https://nl.hotels.com

Na een rustig nachtje waren we om 7.30 uur alweer op weg naar onze volgende stop. Death Valley hadden we 5 jaar geleden niet gedaan en wilden we graag doen, maar hebben we toen geskipt omdat we eventjes moe waren van het reizen. Het zou vandaag een hele lange reisdag worden. Lars en Jessie wilden graag een ghost town bezoeken en in het noorden hadden we er eentje gevonden Rhyolite. Rhyolite vonden we persoonlijk een beetje tegenvallen, we waren 5 jaar geleden naar Body geweest en dat was vele malen mooier. We bekeken er de saloon, doken in de auto (wat is het hier heet) en reden Death valley binnen. Vanuit Beauty is er geen tolhokje en dat was jammer omdat we nu ook geen kaartje kregen van het park. We reden omlaag het park in richting Stovepipe Wells en sprongen even uit de auto om de hitte te voelen (46 graden). Juul kreeg het er benauwd van en we gingen terug naar de auto. Daarna gingen we richting uitgang park om op zoek te gaan naar het hotel in Ridgecrest. We moesten even wachten omdat er een bus totaal was uitgebrand, daarna mochten we door. Intussen was het gaan betrekken en zagen we lichtflitsen in de verte. Onweer in death valley, we lijken er patent op te hebben. Het bleef bij een regenbui. We reden door Trona en vonden dit eigenlijk meer op een gost town lijken. In het motel aangekomen sprongen we eerst in het zwembad en daarna had Lars een verassing voor ons. Hij wilde ons mee uit eten nemen omdat hij met ons mee mocht. De keuze viel op Denny’s omdat we daar al eens eerder heerlijk gegeten hadden. Super bedankt Lars, het was heel erg gezellig en lekker en we vinden het erg fijn dat je bij ons bent!!