richyvonn.reismee.nl

Sequoia

08-08-17, redwood meadows camping ground

We hoefden vandaag niet zo heel erg vroeg op. Tegen half 10 was iedereen op en Fenna bakte heerlijke eieren met kaas voor ons op het kampvuur. We vinden het erg leuk om zo een beetje te improviseren. Het theewater koken we in de koekenpan waar we de vorige dag het avondeten in klaarmaakten. Het gevolg daarvan is dat we thee drinken met een rooksmaak die erg veel aan Lapsangh thee doet denken. Weet je nog Renée?? Daarna wassen we nog af in dezelfde pan en we denken dan dat we heel erg hygiënisch bezig zijn. Gelukkig is er nog niemand ziek geworden.

Vandaag willen we een korte hike gaan doen die start bij onze camping. Hij heet de trail of de 100 giants. Hiermee bedoelen ze dat er 100 sequoia’s te zien zouden zijn. Uiteraard moesten de kids gaan tellen, maar op een gegeven moment zijn ze er maar mee gestopt. Deze trail zou maar 1,5 mijl zijn en daar zouden we zo mee klaar moeten zijn, ware het niet dat de sequoia’s uitnodigden om op te klimmen, in te kruipen en eens goed te bestuderen. We blijven onder de indruk van deze woudreuzen, alhoewel deze nog niet echt heel erg groot zijn. Toen we terug waren stond de kraan voor onze overburen al opgesteld. Uiteraard moesten de mannen kijken hoe de cabin netjes op de pick-up truck gezet werd. Alleen het duurde heel erg lang, zeker 2 uur. Onze mannen stonden met grote ogen te kijken en regelmatig hoorde ik: ik zou dat zo niet doen! heeft die man dat wel vaker gedaan? Ja, zo gaat die hele cabin eraan! Ik geloof dat daar een spraakwoord over is ?. Toen de klus geklaard was namen we afscheid van het oudere echtpaar en wisselde nog emailadressen uit.

We wilden de Kern river fall zien en reden richting Kernville. Onderweg zoefde de waterval voorbij voordat we het in de gaten hadden. Dan maar door naar Kernville om eten in te staan. We stopten nog even om naar de Kernriver te kijken en toen we weer weg reden bleek dat we een spijker in de achterband hadden. De druk werd langzaam maar zeker minder. We haalden Kernville en helaas was er geen bandenservice. We werden verwezen naar Lake Isabella en daar was er in minder dan 5 minuten een prop in de bad geschoten en konden we verder. Daar maar eten ingeslagen, toen nog even naar de Alder waterslide waar we er allemaal even in doken. Lars zag een kleine slang en heeft hem op de foto gezet, ik durfde (na de valpartij van gisteren) niet naar boven te klimmen om de slang te bekijken. De meiden wasten in het heldere water hun haren en de jongens gebruikte de shampoo om onder hun billen te doen, want dan gleden ze nog harder naar beneden. Na een uurtje gingen we weer en nu zijn we lekker eten aan het klaar maken. Jammie….honger.

Renée

Mooi verhaal weer! En Haha de laphsang thee bij het verlangen. Wat hebben we toen gelachen!!

Laureen

Wat een belevenissen al maar weer, heel leuk om te lezen en natuurlijk ook een hele ervaring en belevenis om het mee te maken maar volgens mij ook heel vermoeiend soms.
Nou ben weer helemaal bij, tot de volgende keer ?