richyvonn.reismee.nl

Sequoia, Kings canyon

09-08-17, Stoney creek campground plekje 14

Ons doel voor vandaag was Sequoia National park. Fenna en Juul maakten op het houtvuur in de koekenpan tosti’s. Had ze geleerd bij Fabrice ?. Het was dus weer een heerlijk ontbijtje en we konden er weer even tegenaan. De weg door het Sequoia National forrest (dus niet NP) was erg bochtig. Gisteren waren Jessie en Lars een beetje misselijk van al dat gedraai, maar gelukkig ging het vandaag beter. We kwamen na 50 km aan in Porterville waar we even konden internetten (moeizaam) en eten in konden slaan in een Mexicaanse supermarkt. We hebben er onze ogen uit gekeken. Het was erg gezellig met die Mexicaanse muziek, leuk aangekleed, een keuze uit groenten en fruit waar je U tegen zegt en veel goedkoper. Helemaal happy dus. Uiteindelijk kwamen rond 15.30 uur aan op de camping (Stony creek). Bij binnenkomst in het NP zagen we al dat alle campings helemaal vol waren. Wij blij dat we geboekt hadden. De host was ergens op de camping aan het werk en we zetten de tentjes maar alvast op. Bij ons plekje stond keurig: reserved Massen, helemaal goed dus. We aten een paar mango’s en wat brood, trokken de wandelschoenen aan en gingen op pad. We wilden de General Sherman zien en daarna de Congres trial lopen. Deze hadden we vijf jaar geleden ook al gelopen, maar vonden hem zo mooi dat we hem weer wilden zien. Fenna wilde een foto maken van de Sherman, maar het was er zo druk, dat ze maar niet aan de beurt kwam. We hebben toen maar een foto vanuit een andere positie gemaakt, maar het was toch niet helemaal goed volgens Fen. Vorige keer zagen we een hertje was haar jong aan het voeden was, dit keer zagen we weer moeder en kind, zo schattig. We genoten weer van de big trees en sprongen weer in de pendelbus om ons terug te brengen naar Wolverton. Daar hadden we nl de auto geparkeerd staan. Nu is iedereen bezig om het avondmaal voor te berijden. Van al dat autorijden en wandelen krijg je namelijk honger.