richyvonn.reismee.nl

Kings canyon, Calevares

11-08-17, Calaveres big trees campground plekje ng27

Om 9.30 uur waren we klaar voor vertrek. De buikjes waren weer vol en ons kampement opgemaakt. Ons reisdoel vandaag is Calaveras National Forrest waar we 2 nachten gaan kamperen. Het was een lange reisdag en we zagen veel smog, boomgaarden, fabrieken, dolle bedoelingen, armoedige huisjes maar ook rijkere huizen en veel fruitstalletjes. Van dat laatste hebben we geen gebruik gemaakt omdat we al fruit ingekocht hadden bij Valares. In een stadje onderweg hielden we een lange pauze om even bij de Mac een ijsje te eten en te kunnen internetten. Hierna liet de Tomtom ons even verkeerd rijden om bij Calavares te komen, maar gelukkig wist Richard op de kaarten te navigeren en kwamen er prima. De ranger gaf aan dat er hier regelmatig beren waren en dat ons eten echt in de berenboxen moesten doen. Vorige week waren er nog beren gespot bij de ingang van het park. We mogen niets buiten laten liggen. We gaan ons best doen. Verder was het een hele lange reisdag en is er over vandaag weinig te vertellen.