richyvonn.reismee.nl

San-Francisco-Dusseldorf

19-08-17, Naar huis

Nog een beetje beduusd van gisteren hadden we om 8.00 uur ons kamp alweer opgemaakt. We scheiden alvast het koren van het kaf. Ons ….jawel……..zoveelste lekke luchtbed ging in de afvalbak samen met de pan en de rest van de spullen die we niet meer konden en wilden gebruiken. Om de tolwegen te vermijden (en een latere hoge aanslag) reden we om. We bezochten eerst nog een Wal-mart om inkopen te doen voor het ontbijt en in het vliegtuig. Rond een uur of 1 waren we weer aan de “goede” kant van SF en zochten een parkje om te eten en onze spullen in de tassen te doen. Er kwam meteen een ranger aan die vroeg of we gingen kamperen. Toen ik uitlegde wat er aan de hand was en dat er een ruit ingetikt was de dag ervoor kwam hij later terug met een stofzuiger. Hij bood zijn excuses aan voor zijn landgenoten en zoog de glassplinters weg. Zo super!! Na het eten en inpakken gingen we richting luchthaven. Onderweg lieten we de auto wassen in een carwash waar ze alles met de hand deden. Eerst kwamen er 4 Chinese heren die de buitenkant van de auto zorgvuldig wasten. Daarna moesten we doorrijden en kwamen er 5 Chinese dames die de auto gingen oppoetsen. We vonden het geweldig….hadden dit nog nooit gezien. Uiteraard kreeg Richard verschillende keren de vraag om zijn raam dicht te doen, maar dat ging helaas niet. We moesten ook nog tanken, maar omdat ik dat liever vlak voor het vliegveld wilde doen deden we het daar niet. Uiteraard vergaten we dat en kwamen er pas bij de Rental achter. We mochten keurig weer naar buiten en na een half uur konden we de auto met gevulde tank en kapot raam inleveren. Na het invullen van de formulieren konden we de luchthaven in. Onderweg gooide Richard ons enige niet lekke luchtbed in de vuilnisbak (onder protest van mij). Hij is het vertrouwen in luchtbedden helemaal kwijt…. Ik ook maar deze deed het nog……… We zochten een plekje om wat te eten en de tijd te doden totdat we konden vliegen. Tja en met wifi in de buurt konden we eindelijk wat verhalen uploaden en facebook bekijken. Jessie gaf een gilletje en gaf aan dat ze via FB een bericht had gehad van een meisje die haar tas gevonden had. Ze had hem naar de politie in SF gebracht. Ik belde de politie en deze gaf aan dat de tas met inhoud (wat er inzat konden ze niet vertellen) naar de storage gebracht was. Ik moest as maandag maar bellen. (maandag gebeld, maar helaas sturen ze niets naar NL alleen naar adressen in de VS, hebben we er nog niets aan) In ieder geval fijn dat er nog mensen zijn die eerlijk zijn. Om 19.30 uur vlogen wij (Lars moest nog ff wachten) in 10 uur naar Londen. Daar nog 4,5 uur duimdraaien en uiteindelijk kwamen we om 20.00 uur tegelijkertijd aan (we zagen Lars net binnen komen). De auto was zo opgehaald en om 22.15 uur stonden we weer op Beerse bodem. De moeder van Lars kwam nog gezellig langs en na het vertellen van de vakantieverhalen kwam en een einde aan een hele, hele lange dag en een onvergetelijke vakantie………..